ראשי » העולם העסקי » לגבי MIDEM

לגבי MIDEM

בקרוב, ולאחר שנים של היעדרות כדוכן רשמי של מדינת ישראל, חוזר הביתן הישראלי לתערוכת MIDEM. הדבר קורה הודות לאקו"םמכון הייצוא ו-OLEH! שהרימו את הכפפה לשיתוף הפעולה לקידום היציצרה הישראלית בחו"ל. לאחר פגישה ראשונה מוצלחת, בין המתעניינים, הגעתי למסקנה שאולי כדאי לכתוב כמה דברים על האירוע הזה.

קצת רקע כללי

MIDM, זה בעצם ראשי תיבות של Marché International du Disque et de l'Edition Musicale. מדובר באירוע שנתי המתקיים בקאן, צרפת, מאז 1967. האירוע שנבנה כתערוכה העסקית הבינלאומית המובילה בעולם לתעשיית המוזיקה, נמשך כארבעה ימים ומושך אליו אנשי עסקים, מוזיקאים, מנהלי חברות טכנולוגיה וסטארטאפים, כולם סובבים סביב תעשיית המוזיקה. לאירוע מגיעים גם אמנים ולהקות המחשיבים עצמם כרלוונטיים לשוק הבינלאומי. הכנס התקיים כמעט תמיד בסוף ינואר או תחילת פברואר והשתתפו בו כ-6,500 אורחים מכל העולם. בכנס מציגים כ-1000 דוכנים והוא מסוקר על ידי כ-300 עיתונאים. הנהלת הכנס REED MIDEM מפיקה ומפיצה את ספר התערוכה, מעין דפי זהב של כל המשתתפים (בין אם יש להם דוכן ובין אם לא), אפליקציה לניהול לוח הזמנים ויצירת קשר עם באי תערוכה אחרים ועיתון עם החדשות האחרונות מעולם המוזיקה.

באופן מסורתי, ניצלו אנשי תעשיית המוזיקה את האירוע הזה כדי ליצור גם מפגשים שאינם קשורים במישרין לתערוכה. מסיבות ערב, מפגשי עסקים בבתי מלון, מפגשי נטוורקינג, ישיבות של צוותים בינלאומיים של אגודות זכויות היוצרים ועוד. הסיבה המרכזית לכך היא הנוכחות של כל מי שרלוונטי, ברגע נתון, במקום אחד, דבר שאינו קורה הרבה ברמה הגלובלית.

מי מציג שם?

ב-MIDEM קיימים כמה סוגים של דוכנים ומיצגים אותם אנסה לפרט כאן:

חברות טכנולוגיה – כאלה שיש להם מוצר או אפליקציה שנוגעת לתעשיית המזיקה. בין אם גלובלית ובין אם שהיא ניתנת לשכפול בכל מדינה בנפרד. עבור חברות הסטארטאפ קיימים הדוכנים, אך גם במות מיוחדות לשואוקייס ול-PITCHING, תחרויות ומפגשי נטוורקינג מיוחדים להם.

IMG_0933 IMG_0936

חברות מוזיקה – לייבלים, הפקות, פאבלישרים, הופעות חיות וכו' – כולם מחפשים את האטרקציה הבאה

חברות אפטר מרקט – הפצה ורה-הפצה, גימיקים, מרצ'נדייס, חברות מיתוג, החל מספלים וחולצות ועד לארונות קבורה ממותגים.

מוזיקאים – הרכבים, טאלנטים, מופעים מוכנים, וירטואוזים

סטודנטים – מקומיים שמעוניינים להיכנס לשיעורים וההרצאות שיש ב-MIDEM (פיסקה רחבה יותר על זה, בהמשך)

בלוגרים ועיתונאי מוזיקה – מקומיים, מחו"ל, כאלה שמעוניינים לכתוב על הטרנדים החדשים בבלוג שלהם

 

באירוע מתקיימות גם פאנלים, הרצאות, שיעורים ומסיבות עיתונאים. חלק מהאירועים מתקיימים במסגרת MIDEM ACADEMY, מסגרת לימודית ברמה גבוהה המביאה את טובי המרצים בתחומם להרצות וללמד על התפתחויות חדשות בתעשיית המוזיקה, בעיקה בפן העסקי שיווקי. הרבה מקרי בי"ס לימודיים ושיתוף בניסיון האמיתי שנצבר על ידי המרצים, כל אחד בתחומו הוא. קיים דגש גדול על הבנת שוק של 360 מעלות על מנת לנצל היטב הזדמנויות עסקיות, הן על ידי מנהלים והם על ידי האמנים עצמם.

הרצאות

 שואוקייסים

במהלך התערוכה מתקיימים שואוקייסים – הופעות קניינים, בהן מופע האמן או ההרכב בפני קניינים מהעולם שיכולים להתעניין בבוקינג לפסטיבל שלהם או לחברה שלהם במדינה מהם הם באים. הניסיון להביא צליל חדש, שונה ומיוחד מניע את הקניינים לחפש מוזיקה טובה בכל מקום אליו הם הולכים ו-MIDEM מספקת מספר הזדמנויות לעשות את זה:

במות בתוך מתחם התערוכה – אמנם בנפרד מהתערוכה עצמה ( יש הפרדה גדולה בין שני הדברים), אך במרחק הליכה קצרה בתוך הבניין, עוברים לבמת הופעות. מדינה יכולה לקחת יום שלם לעצמה ולהריץ מופעים. או שאמן ספציפי לוקח יום ושעה מוגדרים. הנהלת התערוכה מפרסמת את האירועים הללו, אך לרוב יש צורך בשידול, או פרסום עצמאי על מנת שאכן יגיעו האנשים הנכונים (ואנשים בכלל לאירוע הזה)

אולם הופעות נייד בסמוך לכניסה לתערוכה – הפלא הנהדר הזה, של אולם הופעות נייד מעץ, הכולל אקוסטיקה, בר, במת הופעות, סאונד טוב ותאורה משובחת, אירח כבר את טובי המופיעים בעולם, וביניהם גם אסף אבידן ולהקת -MADNESS. תג התערוכה מאפשר כניסה חופשית לאירוע וגם שתיה במחיר מוזל (עם כוס ממותגת של התערוכה). במהלך היום מתקיימים שם שואוקייסים שונים אך ה"להיטים" שמורים לשעות הערב.

מועדונים ברחבי העיר – בשעות הערב התג של התערוכה מאפשר לכולם להסתובב בברים ובמועדונים השונים בקאן ולצפות בהופעות מכל העולם. גם את זה צריך לפרסם עצמאית על מנת שיבואו האנשים הרלוונטיים, אך היות שהתערוכה מושכת המון רב של אנשים, צפוי שהמועדונים האלו יהיו די מלאים מלכתחילה. חלק מהמקומות מאוד קטנים.

הופעה במועדון

 

מה אוכלים במהלך היום?

למי שלא הכין סנדויצ'ים מראש, קיימת קפיטריה בקומה התחתונה, אוכל של בית קפה פלוס מינוס. למי שמעוניין ביותר מזה, האזור של התערוכה מלא במסעדות. וככל שמרחיקים מקו החוף כך יותר זול ויותר מעניין. להרפתקנים, אפשר בערב, בין סגירת התערוכה להופעות של הלילה לצאת להליכה בעיר העתיקה ולגלות מקומות מעניינים וטעימים של אוכל מקומי ולא תיירותי.

הקפיטריה

 

 

מקום לפגישות, נטוורקינג ויצירת הזדמנויות עסקיות

מפגשים

ב-MIDEM קיימים חללים יעודיים וריהוט מתאים למפגשים אינטימיים, על מנת לסגור עסקאות, להכיר ולשמוע על פרוייקטים מעניינים. על מנת שהמפגשים הללו יהיו יעילים, יש לתאם את הפגישות מראש, להעביר חומרים כתובים ולתת גם חומר פיזי – כרטיס ביקור, מתנה שתזכיר את פרטי הקשר ונושא השיחה וכו'. צריך לזכור שאנשים פוגשים עשרות עסקים ביום ולפעמים הדרך הטובה ביותר היא לאסוף את כרטיסי הביקור על מנת לעשות FOLOW-UP לאחר סיום התערוכה. גם המציגים עסוקים וגם האורחים. מצד שני, חשוב להשאיר רושם עמוק מספיק על מנת שיחזרו אליך.

 תקשורת

בכל משך התערוכה מסתובבים כתבי טלויזיה מקומיים ובינלאומיים, בלוגרים, עיתונאי מוסיקה ואנשי תקשורת נוספים. זו הזדמנות מצויינת לנסות לעניין אותם ולקבוע ריאיון. קיים גם צוות צילום תיעודי מטעם הנהלת התערוכה שמסתובב כל הזמן ומצלם חומרים לסרטונים שיוצגו באתר MIDEM. ההרצאות כולן גם מצולמות על ידי הנהלת התערוכה ומועלות לאתר כשהן חשופות רק לבאי הכנס בשם וסיסמה. חלק מהחומר מופץ החוצה גם לקהל הרחב.

תקשורת

כתבות נוספות

סימור שטיין – Seymour Stein

אורח הכבוד של ועידת TUNE IN TLV, מזה שנתיים היה סימור שטיין. ענק תעשיית המוזיקה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *