ראשי » מוזיקה » איך להתכונן לפגישת B2B בתעשיית המוזיקה

איך להתכונן לפגישת B2B בתעשיית המוזיקה

היום הסתיימה ועידת TUNE IN TLV 2015. היא הסתיימה במפגש B2B, בין מנהלי הרכבים ואמנים (הרבה פעמים אלה האמנים בעצמם), לאנשים משפיעים בתעשיה העולמית, בעיקר מארה"ב ואירופה. החלטתי להעלות לבלוג את כל מה שראיתי וכל מה שרציתי לראות ושכל אחד יקח מזה את מה שהוא או היא רוצים.

מפגשי B2B, מה זה?

מדובר לרוב על מפגשים קצרים, בין 10 ל-20 דקות, כחלק מכנס או ועידה, כאשר הרבה פעמים באותו היום היו הרבה פגישות דומות לפניכם ויהיו כאלה גם מייד אחריכם. במפגש הקצר הזה, צריך לגרום למישהו שלא מכיר את המוזיקה שלכם ולא אותכם באופן אישי או את המוניטין שצברתם, להזמין אותכם להופיע בפסטיבל שלו, להיות פאבלישר או כל דבר אחר שאתם רוצים ממנו. לפעמים הפגישות הללו נראות כמו ספיד דייטינג ולפעמים כמו שולחן עגול, לפעמים הזמנים קבועים מראש ולפעמים לא. כל אחד והיתרונות והחסרונות שלו. נלך בסדר כרונולוגי:

פגישות אחד על אחד

  1. דעו על הועידה – אתם לא יכול להתכונן למשהו שאתם לא יודעים עליו, וזה אכן משהו שצריך להתכונן אליו. לפעמים צריך להירשם מראש לכנס, לפעמים צריך להירשם במיוחד גם לפגישות. ברוב המקרים הזמן של הפגישות מוגבל מאוד וכל הקודם זוכה, אז הקדימו וזכו!
  2. איסוף מודיעין – אל תגיעו לפגישה כשאין לכם מושג מי האיש או האישה שלפניכם. לרוב מדובר באנשים מוכרים בתעשייה. שיטוט קצר באינטרנט יכול לסמן מה הם אוהבים, היכן הם פועלים וגם מה התחביבים שלהם, אם צריך לשבור את הקרח. בחרו היטב מי רלוונטי ומי לא. אל תסמכו על מי שבצד השני לסנן אתכם. לפעמים אנשים יקשיבו לכם רק מתוך נימוס או מתוך שיעמום. היו רלוונטים למי שמולכם. אחרי שבחרתם את האנשים הרלוונטים, הציבו לעצמכם מטרות ברורות. מה אתם רוצים שיצא מהפגישה איתם? ככה גם תדייקו את עצמכם וגם תוכלו לבדוק עד כמה היתה הפגישה מוצלחת. בחרו מטרות הגיוניות ולא את טקס הגראמי.
  3. הכינו חומרים שלכם מראש – אתר של הלהקה, בנדקמפ או WIX עם החומרים שלכם, האוירה והוייב שאתם משדרים, סרטוני יוטיוב וכו'. עשו גוגל על עצמכם ותראו מה מופיע שם, אם צריך להעלות סרטונים ליוטיוב, העלו. אל תפחדו ממספר צפיות דל, אין מה לעשות נגד זה. אל תחשבו אפילו לקנות לייקים וצפיות, זה קקה.
  4. הגיעו לפני הזמן – לפעמים זה שהיה לפניכם הבריז, קיבל רגליים קרות או סתם שכח. יכול להיות שהשיחות הקודמות היו קצרות ממה שנקבע כי שום דבר לא התאים (עד שבאתם אתם). זה נחמד שיהיה לכם יותר זמן. המאחרים סובלים מכולם, אז אל תאחרו. במקרה הגרוע – הגיעו בדיוק בזמן. אם הקדמתם ואתם מחכים, דברו עם אנשים אחרים, בדקו את הציוד והפרזנטציה שלכם, שתו קפה, אבל הכי הכי חשוב, השאירו "שומר" שיוודא שלא תופסים את מקומכם.
  5. אין צורך לשבור את הקרח – הפגישות האלה קצרות. אפשר ללכת ישר על העניין מבלי לשאול על מזג האוויר. הכינו דברים בשבילם לקחת הביתה. הציגו את עצמכם בקצרה ובמקום להקריא להם את רשימת הלהקות שחיממתם או את כל הערים בהם ניגנתם, תגידו את השניים הכי מוכרים ושימו רשימה מודפסת של השאר. שימו את המוזיקה שלכם (דיסק, דיסק אונקי עדיף), שימו BIO ורצוי שיהיה קצר ותכליתי. מי אתם, מה אתם יודעים לעשות, מה אתם רוצים שיקרה.
  6. בואו מוכנים לכל דבר שישתבש – התור שלכם נתפס על ידי ישראלי חצוף אחר?  (אני מגיע לזה..), האיש מאחר? הוא לא במקום שקבעתם? אין לו אזניות? אין לו לפטופ? עליכם הכל. עליכם להתכונן. בואו אוטונטמיה, ככה גם הפסקת חשמל לא תשבש לכם את התכניות. מכשיר להשמעת המוזיקה או הצגת הקליפים (החל מטלפון ועד למחשב.. וכן.. סוללה טעונה!), זוג אזניות (איכותיות, לא ג'אנק, חיצוניות, לא כאלה שנכנסות לאוזן עם שאריות צהובות של מישהו) ואולי איזה נייר מודפס. קחו בחשבון שהם חוזרים עם ערימות של חומר הביתה במזוודה. מה שכבד מדי, גדול מדי או מכוער מדי, עלול להישאר בארץ…
  7. הגעתי לזה… בשום מצב אל תידחפו לתור של מישהו אחר, אל תפריעו בשיחה, בפגישה או במצגת של אחיכם למקצוע. זה נראה רע, זה מרגיש רע וזה שם אותכם אוטומטית בתחתית הרשימה של מישהו. תנו קצת כבוד לאיש שאתם פוגשים וגם לזה שהיה לפניכם בתור.
  8. בפגישה עצמה – הציגו את עצמכם. אם יש לכם שאלות, תשאלו. הבינו מה הצד השני מחפש ואל תקטעו אף אחד באמצע משפט (ולא משנה כמה מלהיבה התוספת שאתם רוצים להגיד). שיחה קולחת היא סימן טוב, שתיקה רועמת – לא. היו חיוביים. אף אחד לא רוצה לשמוע בכיינות ותלונות. השתדלו לא לסיים את הפגישה לפני שהגדרתם במדוייק מה הצעד הבא. לשלוח עוד חומר במייל? שיחת סקייפ? פגישה נוספת? להוציא יומנים ולקבוע. אין דבר יותר עצוב מפגישה מעולה שלא יצא ממנה כלום.
  9. רצוי שתקחו כרטיס ביקור – חלק מהאנשים לא מחלקים, או שנגמר להם. לא אסון, בקשו דרך ליצור קשר. זה חשוב לשמור את היוזמה בצד שלכם. תציעו מראש שאתם תיצרו קשר שבוע או שבועיים לאחר סיום המפגש. למה שבוע או שבועייים? זה מעלה את הסיכוי שיחזרו אליכם. ולמה אתם? כי בשלב הזה אתם יותר חשובים לעצמכם מאשר לו. הימים הראשונים לאחר כנס והיעדרות ממושכת מהמשרד משאירים לכל אחד קצת בלאגן שצריך לסדר במשרד. אחר כך יש יותר זמן לחזור למי שפונה. במקרים קיצוניים, האיש יגיד לכם שהוא מעדיף ליצור קשר איתכם בעצמו. אל תתעקשו ואל תתנגדו. יכול להיות שזו דרכו העקומה להגיד לכם שהוא לא בכיוון שלכם.
  10. השאירו רושם חיובי – מעבר ללא להידחף, צריך לזכור שאתם לא היחידים שמנסים. אבל כדי שיזכרו אתכם יש מלא פטנטים, החל מממש לעשות רושם טוב, ועד ללתת מתנות חביבות שיכולות לעזור לזכור אתכם. זיכרו, לא מדובר בשוחד מתחת לשולחן אלא במארז מסקרן למוזיקה שלכם, או אפילו פותחן בירה עם השם של הלהקה. כל דבר שיגרום להם שבועיים אחרי שהסתיימה הפגישה להיזכר בכם ולבדוק את החומר לעומק.
  11. בוא להופעה – הזמינו אותו לראות אתכם בהופעה. אם אתם מנגנים בשואוקייס צמוד, מעולה. הופעה לא קשורה באותו הערב? גם טוב. (וזכרו להשאיר לו כרטיס…) הופעה לא באותו היום? מתקרר… חזרה מאולתרת במיוחד בטרם האישיות טסה חזרה לארצה? גם מעולה וגם מראה על רצינות והשקעה. זה יעשה את העבודה. זכרו שמדובר באנשי מקצוע שידעו להבין על מי ומה אתם גם מביצוע יבש בתוך משרד. (זה לא תופס לכל הז'אנרים…)
  12. משלוח מיילים והודעות – קבעתם שאתם שולחים? תכינו מייל קצר ביותר, שורות תחתונות וקצת קישורים לסרטונים מהופעות חיות (מוצלחות אם אפשר), הקשר עם הקהל אומר להם הרבה יותר מהאלבום שעשיתם לפני שנה וחצי. זכרו היטב שמדובר באנשים עסוקים מאוד שמקבלים מאות מיילים. חיסכו בסמול טוק.
  13. לא חזרו אליכם? מותר לכם לשלוח תזכורת לפחות פעמיים בהפרש של חודש או חודשיים, מבלי שזה יחשב לקרצייתיות. עדיף לשלוח את התזכורת מוסווית היטב באיזה חידוש או רעיון שלא דיברתם עליו קודם.
  14. יכול להיות שזה נגמר – בינכם לבין האישיות המדוברת, לא הרומן עם המוזיקה…
    אולי לא הייתה כימיה, אולי הוא סתם היה דוש. אולי החומר לא מתאים, אולי הוא הפך לנזיר בודהיסטי. אל תקחו את זה קשה (זה לא אתם, זה הוא…) והמשיכו לנסות. לפעמים זה קורה שיש קליק ולפעמים לא. אין נוסחה קבועה להצלחה וגם הכללים הללו אינם נוסחה. הם רק משפרים קצת את הסיכויים.

פגישות שולחן עגול

פגישות שולחן עגול הן ממש כמו שכתוב. יושבים במעגל, מספר אנשים מוגבל, לעיתים עם צופים/קהל/עומדים מהצד ומקשיבים. בפגישות אלה יש דגש על שלשה נושאים: דיון, השתתפות הקהל ואי-פורמאליות. מבנה סטנדרטי של דיון שולחן עגול יכלול לרוב: הצגת המנחה את עצמו ואת הסיבה למה הוא מנחה את הדיון, הצגת המשתתפים את עצמם ו/או ההרכב שלהם. לפעמים שווה להגיד גם מה אתם מצפים ללמוד מהדיון, הצגת נושא הדיון על ידי המנחה, אם יש כזה, והנקודות המרכזיות, הדיון עצמו, סיכומים.

  1. דברו בקצרה – הזמן של כולם מוגבל, נסחו בראש את הרעיון ותנו בראש.
  2. אל תהיו אובר שיפוטיים – זה דיון.
  3. אל תתפרצו – למרות שהרעיון שלכם בטוח טוב יותר מזה שמדבר עכשיו
  4. המתינו לסוף הדיון כדי להחליף פרטי קשר
  5. אם הצטרפתם אחרי שהתחילו לדבר, אל תתביישו, נצלו את הפאוזה של כניסתכם למעגל כדי להציג עצמכם בקצרה.

אם יהיו עוד דברים שאזכר בהם, אצרף אותם בגוף הטקסט.

שיהיה בהצלחה!

כתבות נוספות

סימור שטיין – Seymour Stein

אורח הכבוד של ועידת TUNE IN TLV, מזה שנתיים היה סימור שטיין. ענק תעשיית המוזיקה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *