ראשי » אנשי מוזיקה » על המשקל – Project RNL

על המשקל – Project RNL

את חברי ההרכב הזה, הכרתי בליל חורף גשום בסוף 2013, כאשר חברי אשר ביטנסקי התקשר אלי ואמר לי "אני חושב שכדאי לך לבוא עכשיו". מי שמכיר את אשר יודע שזה לא קורה יותר מדי פעמים וכשזה קורה, כדאי מאוד לעזוב הכל ולהגיע. אז עזבתי הכל, עליתי על חליפת סערה, עליתי על האופנוע ועליתי על הכביש המהיר לתל אביב.

מיד כשנכנסתי לתמונע, ראיתי שאני מכיר את רוב הקהל. כולם מוזיקאים, חלקם גם נודעים ביותר. המקום היה מלא עד אפס מקום ומהשניה הראשונה ועד לסוף ההופעה ההלם היה מוחלט. "אנחנו חייבים ללכת לעוד הופעה" אמרתי לאשר מיד בתום ההופעה. "אני לא מאמין שזה היה ב-LIVE, אני בטוח שהכל היה פלייבק אחד גדול. אין הרכב שמנגן כל כך מדוייק, מוזיקה כל כך מסובכת." אמרתי וטעיתי בגדול.

רשמתי לעצמי הערה להביא אותם לבית היוצר והמשכתי את חיי.

יום בהיר אחד, אני רואה פוסט של אייל עמיר בפייסבוק, שמדבר על ג'אם יומולדת. שלש הודעות פרטיות אחר כך כבר קבענו שזה יהיה אצלנו. מאותו הרגע רק ספרתי את הדקות עד שזה יקרה, וכשזה קרה, זה היה בצורת ג'אם נהדר עם אנשים מקסימים, ג'אם שהתחיל בעשר בלילה ונחתם בשעה שלש וחצי כשלסיום עולה ההרכב להופעה מלאה. שוב מקום מלא, שוב המוזיקאים האלה. אנחנו מחליטים לעשות את זה שוב.

המועד שנבחר – לילה לבן בתל אביב, סוף יוני. הלו"ז של בית היוצר כרגיל מלא עד אפס מקום חודשים קדימה ואנחנו מחליטים לעשות את זה אחרי ההופעה שמתקיימת בשעה הרגילה. 23:00 מתחילה ההופעה של Project RNL ואחריה ג'אם אל תוך הלילה.

אם בכלל אפשר היה להתעלות על ההופעה הקודמת, אז הם עשו את זה ביג טיים. גם קטעים חדשים, גם הקטעים הישנים, הכל היה פשוט מעולה. ואני חושב שאין ספק שמדובר בהצבת רף גבוה מאוד להופעות חיות באשר הן. אי אפשר גם להתעלם מהצניעות והישירות של כל חברי ההרכב, כולם חוץ מהמתופף (לא בגלל שהוא סוציומט חס וחלילה, אלא כי הוא ממש חדש בהרכב ועוד לא ממש יצא לי להכיר אותו 🙂 )
אייל, מרצה אורח ברימון, קלידן ופסנתרן שמחלק את זמנו בין ישראל לניו יורק, רשם כבר בקורות החיים שלו מספר שיתופי פעולה מעניינים, עם ג'ק קונטי (פומפלמוס) וג'ורדן רודס (דרים ת'יאטר), מקפץ ומשתתף גם בג'אמים השונים, מנצח ומתרגש, אור לוביאנקר, שפגשתי בפעם הראשונה מנגן בהרכב של יוסי סאסי, מפליא בבאס ואף פרזנטור של מספר חברות בתחום,אפשר לראות סרטוני לימוד שלו ביוטיוב, לקח על עצמו לנהל את הג'אם הראשון, כשהוא מעלה ומוריד נגנים מהבמה, בנחישות אך בנעימות 🙂 ואלון תמיר, שמעבר להיותו נגן על, הוא גם איש נעים, שמרשה לאנשים להתחבר לאפקטים שלו הג'אם ולהשתמש במה שהם רוצים, לא מובן מאליו בכלל. ורע לבנת, האיש עם ההומור המוזר והצליל המדוייק, לא סתם אני קורא לו "נגן גרון", הוא מתייחס לשירה כאל כלי נגינה בהרכב ומביא לבמה צליל נקי וחף מאי דיוקים. הזקן מתאים לו!

ולגבי שרון פטרובר, ובכן, הוא המוזיקאי האחרון שהצטרף להרכב, ולקח על עצמו ללמוד תוך שבועות בודדים את כל התפקידים בקטעים שניגן ההרכב. מוזיקאי רציני, הגיע ראשון לבלאנס, מכוון את התופים באוזן רגישה מאוד ומחובר טוב טוב למה שקורה על הבמה. בעיני הוא מצליח לתת לתופים וייב מאוד חי ומשתולל, למרות האופי המאוד "בשליטה" של החומר המוזיקלי.

פייסבוק אייל עמיר

אני, כצפוי, התחזרתי בג'אם ולא ירדתי מהבמה עד שלא רמזו לי בעדינות רבה שאולי מספיקה גיטרה אחת… 🙂 הבנתי.. בכל מקרה, מעבר לזה שנהניתי מאוד, גם למדתי הרבה על מקצוענות, על פשטות נטולת מניירות ועל איך זה מרגיש כשהמוזיקה היא על המזבח ולא סלבריטאות.

אני מקווה שגם ההופעה הבאה שלהם תהיה אצלנו ובקרוב (גם כי עוד אנשים רוצים לנגן בג'אם חוץ ממני)

ההרכב:
אלון תמיר – גיטרה
אור לוביאניקר – בס
רע לבנת – שירה
אייל עמיר – קלידים
שרון פטרובר – תופים

כתבות נוספות

בראשי מיתר אחד – Brushy One String

בראשי מיתר אחד, או בקיצור "בראשי", הוא מוזיקאי ג'מייקאני שהתפרסם בעיקר ביוטיוב, לאחר שהבמאי הדוקומנטרי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *