ראשי » אנשי מוזיקה » למה ללכת לשמוע את גרינברג וההרכב

למה ללכת לשמוע את גרינברג וההרכב

אני פגשתי את תמיר כשהיה בן 17 בערך. כבר אז היה ברור שמדובר בתופעה, אבל אני לא רוצה לכתוב על זה, זה קל מדי. אני אכתוב על החיפוש. בכל פעם שראיתי אותו מופיע, זה היה שונה. יכול להיות שבגלל שעקבתי יחסית מרחוק וראיתי הופעות אחת לזמן ממושך, יכולתי לראות את השינויים ביתר בהירות. זה התחיל בסול מאוד בלוזי, ועבר לסול מאוד פאנקי בגוון המסורתי ואחר כך בלאדות ועכשיו פאנק חדש, מוזר, אוואנגארדי, רמיזות של ישראליות, ורמת מחוייבות ודיוק של ההרכב, שקשה למצוא בעוד מקומות.

תמיר צעיר, הוא בצבא עכשיו, ודבר אחד שתמיד חזר על עצמו בכל ההזדמנויות הוא דווקא ההרכב. לא האנשים (שהתחלפו) ולא הכלים (שהתחלפו), אלא הגילאים המאוד צעירים והויטואוזיות שלהם, שחזרה על עצמה כמעט בכל קוטנסטלציה. איכשהו, הוא מושך אליו מוזיקאים מאוד צעירים, אך כאלה שמעזים, בגיבוי של מקצועיות ואוזן מוזיקלית חדה. כצופה או מאזין, קשה לנחש היכן נגמר תמיר ומתחיל ההרכב. מי כותב את התפקידים? איך העיבוד קורם עור וגידים? מההיכרות הקצרה שלי איתו אני יכול להניח שהרבה מזה זה הוא. מקפיד על הפרטים הקטנים, זה גרינברג.

מפתיע גם, לפגוש הומאז'ים קטנים אך מורגשים, לענקי הג'אז ולרוחם, אם היו פה היום. קולטריין, דייויס, קוינסי ג'ונס, מורגשים לאורך המופע בנגיעות. אמנם פחות מג'יימס בראון או סטיבי וונדר, אך עדיין שם, משרים אומץ ותעוזה להרמוניות משוגעות ומהלכים נסיוניים. עם כל זאת חשוב לומר, העיבודים מהודקים ומשופשפים וניכר שהושקעה בהם מחשבה רבה. אין גימיקים, אין שטויות ואין שמאלץ. יש הרבה מאוד מוזיקה.

אם יש לכם את ההזדמנות, אני מציע לכם ללכת להופעה הנוכחית של תמיר. היא מאוד שונה בנוף הישראלי, היא מצלצלת מעולה ומשאירה טעם של עוד.

תמיר גרינברג– שירה ופסנתר | עידו גור– חצוצרה |אלכסנדר לוין– סקסופון טנור | נועם חבקין– קלידים וסאמפלר | אור סוויסה– גיטרה | דנה רוט– בס | אביתר סליבניק– תופים

כתבות נוספות

איך להתכונן לפגישת B2B בתעשיית המוזיקה

היום הסתיימה ועידת TUNE IN TLV 2015. היא הסתיימה במפגש B2B, בין מנהלי הרכבים ואמנים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *